Demy de Zeeuw s natuurlijk bekend als een grote voetballer maar daarnaast is hij ook nog eens een succesvolle entrepreneur. Daarom bespreken we in dit artikel de carrière van Demy de Zeeuw. Zowel zijn voetbalcarrière als zijn carrière buiten de voetbal. Op deze manier zal dit artikel zowel voor de voetballiefhebber als de entrepreneur interessant zijn. Het zal ook een wijze les zijn voor mensen die erover nadenken zelf een bedrijf te beginnen.
AZ en Ajax
Demy de Zeeuw begon net als de meeste succesvolle voetballers al op jonge leeftijd met voetballen en zijn talent werd al snel ontdekt. Hij werd gescout om te gaan spelen bij de Go Ahead Eagles en speelde in totaal vijf seizoenen voor ze. Toen hij een keer in een vriendschappelijke wedstrijd tegen AZ fantastisch speelde wilde AZ hem hebben. Hij werd voor 100.000 euro naar AZ overgebracht en begon daar aan een contract van 4 jaar.
Het eerste seizoen dat hij bij AZ speelde was hij geen vaste speler, maar het tweede seizoen begon hij echt te schijnen. Demy speelde zo goed dat hij uiteindelijk ook voor het Nederlands elftal uit mocht komen. Na een paar teleurstellende seizoenen bij AZ was er een goed jaar en won AZ de landstitel. Hierdoor kreeg de Zeeuw meer aandacht van grote clubs en Ajax besloot hem over te kopen. Ajax betaalde 6 miljoen voor de speler. De Zeeuw had een goede carrière bij Ajax maar wanneer hij tegen AZ uitkwam met Ajax werd er soms boe geroepen door AZ-fans.
Balr
Na zijn voetbalcarrière begon Demy de Zeeuw samen met twee zakenpartners het kledingmerk Balr. Dit urban kledingmerk combineert straatstijl met sportieve kleding. Maar het is ook een luxe kledingmerk. Het kledingmerk staart voor de sportster lifestyle. Demy de Zeeuw heeft zelf aangegeven dat het idee achter zijn merk is dat mensen zich voelen alsof ze een leven leiden als rijke voetballer met mooie auto’s dure hotels en knappe vrouwen. Het merk is opgericht in 2013 en ook Gregory van der Wiel en Eljero Elia zijn erbij betrokken. Het is natuurlijk een fantastisch zakelijk avontuur waar Demy de Zeeuw aan begonnen is. Het is ook een les voor andere influencers op sociale media en sporters. Je kunt na je sportcarrière ook een eigen bedrijf beginnen en hier misschien wel meer geld mee verdienen dan je sportcarrière zelf. Wanneer je een bekende naam hebt en een groot publiek is er al een markt voor je product.